رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره

@@ پسرم رادینم @@

کودکانه های رادین

1390/8/30 12:47
نویسنده : مامان رادین
991 بازدید
اشتراک گذاری

  شکلکهای جالب آروین

سلام عشقم. صبح بخیر. اومدم امروز برات از شیرین زبونیهات و شیرین کاریهات بنویسم . آخه نمی تونم ازشون بگذرم چون ممکنه در طول زمان جزئیات از یادم بره.

اول از همه وقتی از خواب بیدار میشی همیشه با اون زبون قشنگت میگی. انام دگبه( anam dogebe) یعنی سلام صبح بخیر. این جمله رو هیچ وقت فراموش نمی کنی. مثلا اگر چیزی از دستت زمین بیفته میگی مامانی اشکال نداره یا وقتی میخوای یه چیزی به من بدی میگی م نی (meni) یعنی مرسی اما زودتر از من میگی. این کلمه تشکر هم یادت نمیره. وقتی میخوای یه چیزی به من بدی قبلا میگفتی بگیر اما جدیدا یادت دادم و میگی بمرما (bemarma)  یعنی بفرما. قربونت برم که من لذت میبرم. یا میگی ماما نگا کن. بعد از غذا هم میگی (dadadedede) یعنی دستت درد نکنه. عمه فریبا رو میگی عمه ببیبا (babiba) .مامانی بخون . مامانی نکن . مامانی بده. مامانی بغل . مامانی چیه . مامانی چی شوده . می افتی رو میگی مینونی .مامانی آوردی ( یعنی یه چیزی آورد). اگه چیزی رو دوست داشته باشی میگی گوبه گوبه یعنی خوبه. ماه وستاره رو میشناسی. اگر مثلا یکی شبیه بابایی باشه میگی مامانی شبیه بابایی.  تقریبا جمله های کوتاه رو براحتی میگی.

از خوراکی هایی که ازشون هیچوقت نمیگذری : چایی .تخم مرغ. کره و مربا . بستنی . ماست .شکلات . آناناس. دوغ .پسته . میوه و...

از برنامه های تلویزیونی :دکتر کپی . ترانه ملودی ( آرش)- بری باخ (منصور) که منصور رو اگه جایی دیگه ببینی میگی بری باخ بری باخ. طناز (سعید شایسته) و آهنگهای شاد (کامیار). آهنگ لوکا لوکا (شکیرا) .تو که چشمات خیلی قشنه (مهرنوش) اما خیلی به کارتون علاقه نداری با اینکه برات میذارم نگاه نمیکنی. و غیر از اینها با آهنگهای سنتی تو هم میخونی و یا ساز بابایی رو میاری میذاری روی پات و کتاب نتش رو هم میذاری کنارت و میگی (گیم گیم آی یا یا ... ) و آواز میخونی. ما هم که میخندیم و لذت میبریم. قربون صدات برم عزیزم.

بازیهایی که خیلی دوست  داری : ماشین سواری. یابه قول خودت آن آن . آن آن پلیس .  موتور. توپ بازی . آجره سازی. آب بازی . ماشین بابایی رو روشن میکنی و کلید قفل فرمون رو با کلید ماشین تشخیص میدی. مسواک زدن هم از چند روز پیش شروع کردی و هرشب می زنی. عاشق گربه. www.smilehaa.org 

 شعر و داستان : شنگول و منگول و آقا گرگه . یه روز آقا خرگوشه. شبها که ما میخوابیم آقا پلیسه بیداره. لی لی حوضک. اتل متل توتوله. پاییزه برگ درخت میریزه.  عروسک قشنگ من قرمز پوشیده.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

سارا
30 آبان 90 19:38
سلام مامان مهربون خوبيد؟من تازه وبلاگمو درست كردم خوشحال مي شم بهم سر بزنيد
مامان ماهان
1 آذر 90 9:30
بابا پسرمون خیلی خووووووش سلیقه اس دوست دارم رادین جونم
مامان هامان
1 آذر 90 9:46
وااااااااااااااای قربون این شیرین زبونیات بشم خالهچه کار خوبی کردی همه رو نوشتی منم حتما این کارو می کنم
سپنتا کشکولی
1 آذر 90 11:47
سلام خوبي من خوبم به من سر بزن
saba-sara
1 آذر 90 16:40
salaaaaaaam, aziiiiiizam, che khub kari kardi ke neveshti che chizayi doos dare
مامان رادین
3 آذر 90 15:09
واااااای خدای من.تازه من که خاله ی مجازی رادین جونم دلم براش ضعف کرد چه حالی می کنین شما.ماشاا... امیدوارم همیشه همینجوری شاهد شادی های این گل پسر باشید